FRM ali Iskanje grešnega kozla

9 01 2008

To bo en tak, malo negativen post..

FRM je predmet, kjer se vse skupaj vglavnem vrti okoli kratic. Vaje potekajo na Soči, so več ali manj zanimive in dobro zastavljene. Predavanja, iskreno, ne vem kakšna so, ker nisem obiskal niti enega. Vse pozitivno (vaje), pa se konča pri kolokviju. Izpit tega predmeta se menda opravi z dvema kolokvijema – izbirnega tipa (ABC). Sistem je dokaj podoben kirurškim kolokvijem. Kar me je zmotilo je odnos “bouncerjev” (dveh asistentk) na kolokviju. V petih letih se mi do sedaj še ni zgodilo, da bi kak profesor študentu brez opozorila zaplenil kolokvij. Že zato se mi samo dejstvo, da se to lahko zgodi, zdi malo mimo. No, danes se je. Na prejšnjem kolokviju iz FRM se je menda tudi, le da v drugi skupini. Asistentka pristopi do tebe (skoči čez mizo, vrsto pred tabo), rekoč “Vas pet sem gledala, da prepisujete. Naj se javi tisti, ki je prepisoval!!” Po navadi so tiho vsi. In potem vseh pet izgubi kolokvij. Če se javi eden/ena, izgubi kolokvij samo on/ona. In potem grdo gleda ostale štiri, ker se ni javil nihče od njih…

Vse lepo in prav, boste rekli. Prepisovanje ni moralno in mora biti kaznovano! Se strinjam, da ni moralno. Problem je v temu, da literature katedra praktično ne izdaja. Obstajajo le hudo okleščeni slajdi iz PPT, na katerih dobiš zelo malo informacij. Menda je tudi nek zastarel učbenik (ki je najbrž preobširen za kolokvij). Potem pa se v kolokviju pojavijo vprašanja, ki nimajo dosti veze s FRM. Ki jih niti slučajno ni v slajdih. In ob takih vprašanjih je skušnjava posveta s kolegom (kot je pač v medicini praksa) zelo velika. Tako pogledaš k enemu sosedu, k drugemu, kaj povprašaš – in že prileti do tebe asistentka.

Zakaj me je vse skupaj zmotilo? Ker zaradi zgoraj opisane nedoslednosti katedre prepisuje praktično cela predavalnica, nastrada pa le peščica (včasih tudi nedolžnih). Ker se v petih letih kolokvijev še ni zgodilo, da bi kdo brez predhodnega obvestila ostal brez kolokvija (posledica = nujen zagovor). In še zadnjič, ker gre za majhno katedro (pa ne da jo podcenjujem), katere izpit se oceni le z opravil. Velike katedre (patologija, kirurgija, pafi, …) si takega odnosa do študentov ne dovolijo. Najbolj me moti to, da s takim načinom spodbujajo med nami razkol – češ “Vsi so plonkali, nastradal sem pa samo jaz!”, nepotreben stres in frustracije.

Ja, jezen sem na FRMjevce! Iskanje žrtvenih kozlov ni fer.

P.S. Ne, nisem nastradal jaz. In ja, prepisoval sem.

P.S.2. Če se vam še ni posvetilo, FRM je Fizikalna in Rehabilitacijska MedicinaNagradno vprašanje pa je, kaj je “CTLSO”? 


Akcije

Information

6 komentarjev

9 01 2008
Αναμαρια

Izrekam ti vso moralno podporo 😉

Pri nas so zaplenjevali kolokvije v 1. letniku, v 2. letniku so enemu pri kolokviju iz enega najbolj selektivnih predmetov resetirali točke en teden po razglasitvi rezultatov (je močno pretiraval s prepisovanjem od najboljših v letniku ;)). Se pa vsekakor strinjam z moralno dolžnostjo opozarjanja plonkarjev. Predvidevam, da za večino zaleže 🙂

Sama nisem imela še nikoli težav, čeprav nisem “čista” 😉

10 01 2008
katarina

jaz nisem nikoli plonkala. ampak res nikoli. in na fakulteti smo se v drugem letniku tiho razdelili na tiste, ki plonkajo in tiste, ki ne. res da so isti s plonkci kdaj pa kdaj dobili boljšo oceno od mene, sem pa na koncu jaz odnesla bistvo – znanje. kaj pa so odnesli plonkarji razen diplome?

11 01 2008
gabronkl

No, nekoč sem napisal tole zgodbico o mojem izpitu iz FRM …

Spomnim se, kako smo na fakulteti pred kakima dvema letoma pisali izpit iz fizikalne in rehabilitacijske medicine. Ta predmet ne velja za nekaj zelo resnega in temu primeren je tudi izpit; študentje smo se nanj pripravili zelo slabo, vendar smo bili v predavalnico natlačeni kot sardele in kakopak vsepovprek prepisovali. Daleč od tega, da bi jaz pri prepisovanju prednjačil, prej nasprotno. Naenkrat pa se je oglasila tajnica, ki nas je pazila (do tedaj je le nemo opazovala “skupinsko” delo), pokazala s prstom name in zakričala: “Vi v sredini oddajte test in ven! Kakšen odnos do znanja, to je višek nesramnosti!” Sicer sem do tedaj že rešil večino testa, pa vseeno sem bil nekoliko slabe volje in sem temu primerno tudi reagiral … jezno sem odvrnil nazaj, da … je to smešno, da cela predavalnica prepisuje, ven pa moram samo jaz, kaj za vraga sem se ji jaz zameril, da ravno mene pošilja ven in podobno … njene reakcije nisem več slišal, ker sem že jezno zaloputnil z vrati in odšel.

11 01 2008
krtek

katarina: Se opravičujem, robot je vrgel tvoj komentar med spam. Imaš prav, da s plonkanjem ne odneseš znanja. Žal pa obstajajo tudi taka vprašanja, ki slednjega ne preverjajo…

20 01 2008
Rok

Nasploh me žalosti, da katedra s takim odnosom (glup test + glupa literatura) dejansko spodbuja plonkanje. Če bi se vzeli skupaj in na 50 straneh izdali skripto, opremljeno s slikami in zgoščenimi, ključnimi podatki, grem stavit glavo, da bi si jo prebralo več kot 60% študentov. Od tega branja ne bi odnesli ogromno znanja – zadosti je, da imamo osnovno predstavo o okviru FRM in o njenih zmožnostih.

Trenutno je realnost žal drugačna. Literatura je ali obsežna in zastarela (knjiga – ne grem brat, pa če me nataknejo na kol) ali pa zanič (slajdi s predavanj – vsebujejo ravno toliko informacij, da opraviš kolokvij. O snovi se ti seveda ne sanja).

Škoda, vaje so namreč zastavljene dobro.

[i]p.s: CTSLO je Cerviko-torako-lumbosakralna-ortoza – what do i get? :)[/i]

21 01 2008
krtek

Dobiš pivo – ko spet pridemo v Ljubljano. 🙂

Komentiraj