ORL

19 09 2008

Po dolgem času spet opis enega izpita (Ne, da jih nisem delal, le pisati se mi ni ljubilo o mukah.).

Včeraj sem opravil ORL, enega od izpitov petega letnika. Ob osmih smo se štirje mladi upi slovenskega zdravstva zbrali v vajalnici na ORL kliniki in v rahlem strahu čakali, da nam sestra Magda dodeli paciente. Prišli so štirje prijazni gospodje, vsak s težavo iz ORL področja. Izpit sestavljata praktični in teoretični del. Najprej vzameš anamnezo, potem pa še pregledaš pacienta. Sledi poročanje izpraševalcu (doc. Fischinger). Pri pregledu moraš biti precej natančen. Ne smeš zamešati leve in desne nosnice, recimo. Posebno tricky je pogledati grlo in nasopharynx, ampak če je refleks res prisoten, potem tudi asistent ne bo videl kaj dosti več kot ti (Vedno potem še on pregleda pacienta.) in bo s tem zadovoljen. Mene je Fischinger precej spraševal o diagnostiki, če je refleks močan (optika). Opozoril me je tudi na to, da je treba vedno, natančno pregledati sulcus palatoglosus, kjer pogosto spregledamo karcinome!
Teoretični del sem opravljal pri prof. Žargiju, ki menda velja za strah in trepet. Vsaj sestra Magda mi je rekla, da se ga ne smem ustrašit.🙂 Moram reči, da sem imel precej sreče z vprašanji (trojček na starem pildeku), kajti sicer ne vem, če bi ga lahko zadovoljil. Moja vprašanja so bila:

  1. Otitis media acuta mucosa
  2. Oživčenje in prekrvavitev grla
  3. Zapleti pri vnetjih kožnega pokrova nosne piramide

Profesor daje res ogromno podvprašanj. Sam sem mu tako moral nadrobno opisati teste naglušnosti, vključno z Webrovim in Rinnejevim. Zanimalo ga je tudi prepihovanje tub, govorila sva o gnojnem vnetju sr. ušesa, tonzilitisih, parezi reccurensa. Kar precej me je mučil z antibiotiki. Profesor zelo hitro prehaja z enega vprašanja na drugega, tako da včasih ne veš kaj točno te sprašuje, tako da ga je dobro še enkrat vprašati, če si zmeden. Na koncu me je vprašal, koliko bi ocenil svoj izpit. Mislim, da sem se kar realno ocenil in potem to oceno tudi dobil.🙂 Čeprav je menil, da če bi ocenjeval objektivno… ampak, da je itak malo stvari res objektivnih. Tako da je bilo na koncu veselje v hiši.🙂

Še nekaj bi dodal. Na izpitu je skoraj ves čas prisotna sestra Magda. Slišal sem, da se nekateri ljudje ne razumejo preveč dobro z njo. Moja izkušnja je, da če imaš lep odnos in si prijazen, ti lahko zelo pomaga na izpitu in te včasih celo reši, če se totalno zmedeš. Tako da zame je zlata punca.🙂

Literatura je precej stara knjiga (moj letnik) bukvica Kambič – ORL. Knjiga se zelo hitro bere in prebere, tudi strani ni veliko. Tu so še stari članki (posodobitve knjige iz osemdesetih), ki jih najdemo v kopirnici ONKO. Moje mnenje je, da Kambič zadostuje, pomaga Wikipedia, nujen pa je anatomski atlas – vprašanja iz anatomije so pogosta in podrobna!

Praktično identično izkušnjo je opisal Andper.


Akcije

Information

4 responses

19 09 2008
Dorothy

O, madoniš, berem tele izraze in se čudim in sem navdušena, kaj se moraš učiti🙂 drugič, ko greva na čaj, se priporočam, da po latinsko poimenuješ zlomljene dele mene🙂 Čestitke za izpit!

28 09 2008
Gaby

Čestitke!🙂

27 11 2008
visitor

a je na MF potrebno imeti predznanje latinščine?

28 11 2008
krtek

Pozdravljen!

Predznanje latinščine nikakor ni potrebno. Te vse (potrebno) naučijo na anatomiji, na med. terminologiji pa ostalo.😉 Sicer pa je ta zapis bolj namenjen študentom petega letnika, zato tudi malo bolj strokovni besednjak.

Leave a Reply

