Dekce

21 11 2007

Tobačni zakon je že kar dolgo v veljavi. Odzivi so zelo različni…

  1. V barih ne smrdi več po tobačnem dimu in jaz lahko v miru pojem kosilo, brez da bi imela svinjska pečenka okus po dimu. Pa tudi kot prekajeni Dimsi sir, ne smrdim več, ko pridem na plano.
  2. V meni najljubšem (do sedaj) “medicinskem” kafiču, nekje ob Ljubljanici, so 3/4 lokala “oddali” nekemu človeku, ki zdaj v svoj del lokala povabi le “prijatelje“, vrata pa krasi beseda Privatno. Tja si prijatelji kavo ali pivo nosijo sami.
  3. Baje, da je te dni vseeno fajn biti kadilec. Prav veselje je gledati ljudi, ki veselo klepetajo pred lokali in udrihajo po zakonu. Prijateljica pravi, da je sedaj dosti bolj prijetno kaditi zunaj, ker zelo hiro navežeš stik, saj si v isti “stiski”. (To jaz, ko še ni bilo tako zelo mraz.)
  4. V nočnih klubih je tudi zanimivo. Moja ex-profesorica biologije bi rekla, da “smrdi po ljudeh”. Prdenje, švic, bruhanje, … Nepopisem občutek je, ko plešeš v bližini lušne deklice, katera “prijetno” zadiši, ko dvigne roke, da pospremi poskočnejši del komada.
  5. Butanske pečke gredo za med (nepreverjena informacija). V Nazorjevi ulici (morda še kje drugje), pa so se odločili za cenejšo varianto. Kadilce in morebitne njihove nekadilske prijatelje zavijejo v “perzijske” deke, da jih ne zebe preveč, ko vlečejo hudičeve palčke. Ob pogledu na pomodrele nesrečnike se je mojemu prijatelju utrnila modra mislel: “Kaj je slabše – pljučnica ali pljučni rak?”

Upam, da ni izpadlo, kot da sem nasprotnik zakona. Je pa zanimivo opazovati prilagoditve ljudi. Po svoje se mi smilijo. Na nek način ni fer, da ne morejo uživati ob cigareti. Bom pa vedno zagovornik teze, da je tvoja svoboda omejena s svobodo sočloveka


Akcije

Information

12 responses

21 11 2007
Αναμαρια

Po svoje se mi smilijo. Na nek način ni fer, da ne morejo uživati ob cigareti.

WTF?! Kolikor je meni znana uradna medicinska doktrina, spada kajenje tobaka med dejavnike visokega tveganja za razvoj kroničnih bolezni in tipično razvado nezdravega življenjskega sloga.

Kadilci se ti po mojem mnenju res ne smejo smiliti, ker ne morejo uživati pri kajenju. Lahko pa se ti smilijo, ker se ne morejo otresti te razvade oz. zasvojenosti, čeprav jih zebe do kosti.😯

21 11 2007
krtek

Calm down!

Mislim, da je pri zdravniškem poklicu na prvem mestu vedno empatija. Ti moraš nekoga razumet, čutit, če mu hočeš pomagat. Šele potem pride na vrsto doktrina. Vsaj jaz tako mislim.
Poleg tega, so minili časi, ko je človek v belem rekel “Tole vam bo pomagalo.” – in mama je ozdravela od pobarvane vode. Nobena prepoved, ne bo obrodila sadov, če ne boš razumevajoč. Zdravnik ti neko stvar lahko samo odsvetuje, prepovedati pa ti je ne more…

Saj mislim, da vem, kaj si hotela povedat s svojim napadom, samo marsikdo ga bo najbrž razumel drugače.

21 11 2007
Αναμαρια

Me veseli, da misliš, da veš, kaj sem želela povedati🙂

Nisem želela biti napadalna, je pa res, da me je močno zbodel tale “uživati”. Vseeno pa menim, da bi lahko uvedbo protitobačnega zakona pospremili s kako obsežno akcijo pomoči pri odvajanju od kajenja. Konec koncev pa je odločitev za kajenje predvsem osebna. Očitno pa je zmrzujočim kadilcem cigaretni dim pomembnejši kot “uživanje” na toplem.

Sicer pa sem se močno nasmejala ob oštevilčenih ugotovitvah😀

22 11 2007
Lesi

Ljudje se vedno prilagodijo na spremembe. Sicer pa so kadilci v manjšini in naj se umaknejo in ne ogrožajo ostalih ljudi, kar je sedaj dobro poskrbljeno. Posebno všeč mi je pa prva točka, da ne pridem prekajen iz lokala – mega!

@krtek: Razumevanje pomaga, vendar pričakovat, da se bo človek spremenil zaradi par povedanih besed – težko. Lahko mu daš misliti čim bolj v petih minutah, ki jih imaš za svetovanje in upaš, da ni preveč v šoku zaradi povedanega.

22 11 2007
Nadezhda

Kajenje je odvisnost. Pri kajenju kadilci uživajo, kar je razlog, da kadijo še naprej. Torej je Krtek čisto pravilno povedal, da kadilci ne morejo več “uživati ob cigareti”. Nikjer ni rekel, da je kajenje zdravo.

Poleg tega je treba razumeti, da je nikotinska odvisnost ena najhujših odvisnosti – povprečnež potrebuje 6 poskusov, da se odvadi kajenja, kar kajenje uvršča na nivo heroina.

Torej je take ljudi treba razumeti, čeprav pa je zdravstvena doktrina uniformna in nihče pri zdravi pameti ne bi več trdil, da kajenje ni škodljivo ali je celo zdravo.

22 11 2007
krtek

Nadezhda, hvala. You speak my mind.🙂

@Lesi: Ja, žal imaš kot splošni zdravnik res slabih 5 minut. Moraš pa imeti razčiščene pojme že prej, da potem teh 5 minut čim bolje izkoristiš.
Tako nekako, kot je Nadezhda napisala.

22 11 2007
assasina

ej…ful dober post…:) lepo, res lepo napisano((:

23 11 2007
Hana

Tukaj gre za zelo tanko mejo. Največja bojazen kadilcev je, da zaradi zasvojenosti ne bodo več dobili zdravniške pomoči.
Kar bi jim nekateri z veseljem tudi ukinili, kajne? In nekateri kadilci bi se celo strinjali.

Kam gremo?

24 11 2007
krtek

Hana: Jaz v zdravniških vrstah ne vidim nobene tendence, da bi kadilcem ali kakšnim drugim odvisnikom od opojnih substanc ukinili zdravstveno zavarovanje. Oskrbe pa jim ne bodo ukinili nikoli, ker bi bilo to v nasprotju z ženevsko konvencijo in zdravniško etiko.

25 11 2007
eppy

Kakorkoli že,

HAIL TO THE NOV PROTIKADILSKI ZAKON!!!

28 02 2008
Ana Lasič

Mene od vsega najbolj skrbi Povodni mož. Zadnjič po vajah smo hoteli s kolegi na kavo, pa ko sem prišla noter me je stisnilo… Kaj enim ni jasno???

Kolegi so me razumeli – konec koncev je sedanji zakon rezultat tudi mojih prizadevanj. Predlagali so, da gremo v Rogljička. Tam jim je že od nekdaj jasno..

Povodni mož se mi je pa FUUUUUL zameril. Resno. Temu se reče zaplankanost!

28 02 2008
krtek

Zaplankanost, ali pa želja izkoristit “luknjo” v zakonu za dobiček. Jaz v Povodnega ne hodim več, je bil pa prej moja fejvurit. Morda se bo s toplejšim vremenom tam kaj spremenilo.

Leave a Reply

