Baku

13 09 2007

Baku z okolico je zanimiv kraj.

Letalisce je poglavje zase. Sovietska birokracija izumira pocasi – skoraj uro sem potreboval za prehod meje in vizo. Morda bolj zaradi zmede – imajo 5 okenc, eno za tujce, ampak kot kaze je cisto vseeno, kam se postavis. Ko sem koncno prisel skozi mi je prijazen policaj dobil taksi, ki pa je bil precej drag (letalisce je 30km iz mesta). Takoj sem vedel, da je zapuscati letalisce ob 4h zjutraj napaka. Zato sem pocakal zoro v fensi hotelu *****, takih je kar precej, ampak mislim da so * bolj same sebi namen.

Hostel (1000 camels) je poglavje zase. 2 sobi, 8 postelj, en WC, ki je hkrati tus kabina, caj, 1 zlicka za celo hiso. Ampak prostor je cist, imajo hladilnik in moja soba ma KLIMO. “Lastnik”, Baxul, je glavni, gost. Kar naprej pazim, da ga ne zbudim, ker pol dneva prespi, vstane pa pred 6h zjutraj, ker skusa sledit ramadanu. Ne govori ravno dosti anglesko. Zna pa vprasat za denar.🙂

Ze vceraj sem spoznal edinega pravega cimra, Paula, danes pa se cloveka iz sosednje sobe, ki je doma na Malti. Oba sta zanimiva cloveka. Danes smo sli skupaj na vecerjo in pivo.

Baku je mesto velikih socialnih razlik, ampak vseeno so VSI ljudje obleceni zelo lepo. Azerbaijan, vsaj Baku, je zelo liberalen. Vec zensk nosi minikrila, kot pa rute. Le sem in tja vidis kaksno z Burko (dosti vec jih je bilo na letaliscu v Istanbulu). Res me preseneca, kako zelo modno so oblecene muslimanke. Navdusujoce.😉 Azerbaijanska dekleta so dokaj mojega tipa (Ales (pa se kdo), ti ves kaj mislim). Debelih zensk sploh ni. Vecina ima rjave ali crne lase, in prijetne poteze obraza. Moski so tudi zelo obleceni (nihce ne nosi kratkih hlac, minikrilca pa ja). Tudi otroci nosijo srajce. Moski prijatelji se ponavadi drzijo za roke, ko hodijo po ulicah, ali pa so objeti prek ramen. Na splosno so vsi zelo druzabni.

Arhitektura je tudi zelo zanimiva. Staro mestno jedro je dokaj podobno starim obmorskim mestom ob jadranu, le da ima okoli 5 mosej. Posebnost je deviski stolp, ki pa sam po sebi niti ni tako zanimiv. Je pa simbol Bakuja. Druga plat so “oil boom mansions” in neboticniki, ki poganjajo v nebo kjer je prostor (kjer ga ni, ga pa naredijo). Dandanes nimajo nekega urbanisticnega nacrta in neboticnike gradijo tam, kjer jim pade.

Kot sem omenil, so ljudje zelo lepo obleceni. Tudi nizji sloji, bi rekel. Po drugi strani pa je polno brezposelnih, ki skusajo zasluziti s fotografiranjem ljudi na setaliscu ob Kaspijski obali, z elektronskimi tehtnicami (Zvagajo te za slabih 20 centov.).

Ponoci je slika precej drugacna. Vecina ljudi izgine z ulic, prikazejo pa se tujci, ki so tu na delu (expats) – British Petrol, etc… Polno je anglezev, skotov, nekaj azijcev. Ti (vsak) vecer zahajajo v expat pube. Sem Bakuniani ne hodijo. V vsakem baru je okoli 6 ali manj moskih poznih srednjih let in kake 3 zelo mlade punce, azerbaijanke. Paul mi je povedal, da obstaja statistika, da je 9/10 zensk v takih pubih prostitutk. Bo ze drzalo. Azerbaijanke zvecer ostajajo doma. Ceprav se oblacijo zelo izivalno za naso predstavo Islama, so vseeno precej konzervativne.

Tuji delavci so res zanimiva subkultura. Vsak vecer srkajo pivo, se druzijo z drinking buddyi in edina kompanija so jim prijateljice noci. Res mi je tezko pri srcu, tako za prve, ki nimajo kaj delat, ceprav lahko zivijo kot carji v taki poceni drzavi in za druge. Azerbaijanke res nimajo dosti moznosti zapustiti drzavo, razen ce najdejo moza tujca. Tezko mi je sodit ta dekleta, ki bi v nasih krajih pri teh letih v kaksnem kotu tiho srkala bambus in le opazovala starejse frajerje…

Povezava do slik 1

Povezava do slik 2


Akcije

Information

6 responses

15 09 2007
eppy

ŠŠŠŠŠŠumniki ti mankajo, haha🙂

Lepo da se imaš fajn, jaz recimo zadnje čase sanjam o kašnem “hudem” izletu, tipa Devin, MORDA Trst… ampak ostajam zvesta mojemu kavču in seveda številnim knjižnicam…

Torej, pozdrav iz bednega kavča.

Ponesi slavo naše domovine v svet (beri: ne delaj monad ;))

16 09 2007
Jernej

Super potopis.

Če je izvedljivo, obesi še kakšne slike!

17 09 2007
Hana

Uffa.
Zanimiv izbor kraja za potepanje. Kako si prišel na idejo? Od kje se javljaš? Imajo kaj podobnega kot cyber kaffee ali imaš svojo povezavo in koliko te to stane?

Drži se!

17 09 2007
krtek

Se vedno ziv, le casa ni za daljse javljanje. Danes nocni vlak -> Sheki.

eppy: upam, da te izpiti ne zdelajo prevec, da bos pripravljena na skok v zurersko obarvani oktober in da gremo potem skupaj na eno pivo, etc.

Jernej: bi dal z veseljem, ampak sem pozabil kabel doma. Poleg tega povezave tu niso ne vem kaj.

Bodite pridni!😉

8 03 2008
Içeri Sähär, Baku « krtek-ov fotoblog

[…] Içeri Sähär, Baku 8 03 2008 Naj vas končno počastim z nekaj slikami iz Içeri Sähär-ja, starega dela glavnega mesta Azerbajdžana. Zgodbo si preberite tukaj… […]

11 03 2008
Baku 2. « krtek-ov fotoblog

[…] do zgodbe… Policisti z glanc novimi bmwji “nadzirajo” vsakodnevni prometni […]

Leave a Reply

