Raša

3 07 2006

Včeraj sem se končno podal v Rašo. Ta izlet sem po tihem in v trenutkih sanjarjenja, med patološkimi stranmi, premleval cela dva meseca. No, končno mi je uspelo.

Raša je dolina, ki se zareže globoko med švico (Vrhe) in Kraško planoto. Dolga je slabih deset kilometrov, široka pa v najširšem delu kakšnih 400 metrov. Po dolini teče rečica Raša, ki svojo pot začenja Na JV delu švice, teče pa proti Branici.

Da razbijem dilemo – na pot sem se podal s kolesom. Odisejado sem začel v Kazljah, kjer sem pustil avto. Popoldansko sonce je še močno pripekalo, ko sem pritiskal na pedala proti Štorjam. Pri Majcnih sem zavil levo in se popeljal skozi vasico, zazibano v nedeljsko siesto. Cesta se tu začne nekoliko vzpenjati, vendar kmalu pridem do ostrega ovinka, kjer se odpre prvi pogled na globok urez Raše in na s soncem obsijano švico, na drugi strani doline. Sledi strm spust v dolino. Dobro, da na kolesu nimam števca, sicer bi najbrž bolj bremzal. V pičle pol minute sem sto metrov nižje, v Raši.

PšenicaKo zapeljem prek mosta, čez suho strugo reke, se na desno odpre pogled na vinograde, na levo pa na pokošene travnike. S ceste, ki pelje v Vrabče, zavijem levo na makadamsko pot, ki vodi skozi celo Rašo. Prehitim par s psom in že drvim po s soncem obsijanih košeninah, v senci dreves, ki rastejo ob rečni strugi. Preleti me smrdokavra, ptič, ki ga v Sloveniji skoraj ne opazimo več. Znak, da je to res kotiček, daleč od mestnega vrveža. Kljub temu je videti, da so v teh krajih doma pridni ljudje. Na obeh straneh struge je do obronka gozda, skozi celo dolino vse pokošeno.

Peljem se mimo vikenda, skritega med drevesi. O njem priča le glasno ropotanje agregata. Kmalu pustim košenine za seboj, pogostejši postanejo vinogradi pa tudi njive s pšenico. Sv. AntonTako pridem v Mahniče, ki ležijo nekako v sredini doline. Kraj sestavlja le nekaj hiš, od tega verjetno nekaj vikendov. Na desnem bregu reke je v gozdičku skrita cerkvica sv. Antona. Tokrat si jo pobližje ogledam. Seveda je zaklenjena. Cerkev so začeli prenavljati. Dobila je novo streho, a kaže, da se je prenova ustavila, saj izgledajo zidarski odri osamljeni že dlje časa.

Srnjak se ni pustil motitiPot nadaljujem po asfaltni cestici, ki od Mahničev vodi naprej po dolini. Ogledam si še mogočno drevo ob strugi ter odkrijem še celo nekaj vode. Sonce začne padati za hrib – znak, da moram malo pospešiti tempo. Ob osamljeni domačiji me pozdravi srnjak. Moja prisotnost ga sploh ne zmoti. Cesta se nato začne naglo spuščati, na vsega 200 m n.v. Ob koncu asfalta stoji še en vikend. Nisem si uspel ogledati, če je to bivši mlin. Spodnji del Raše ostane za naslednjič… Spet sem na makadamu. Zdaj ni več toliko časa za oziranje. Drvim skozi košenine, v dolgih sencah večernega sonca.

Kar naenkrat me preseneti glavna cesta. Dolina se tu nadaljuje še naprej proti Branici, ampak jaz zavijem levo, na asfalt in se začnem vzpenjati proti Kobdilju. Trikilometrski vzpon me nagradi s čudovitim razgledom na švico in Trnovsko planoto v ozadju. Z glavne ceste proti Sežani zavijem proti Ponikvam.Tok reke zna biti močan Svet je tu popolnoma drug – kraška gmajna in vinogradi. Ko prisopiham v Ponikve (350 m n.v.) sem že krepko utrujen. Sledi spust in spet vzpon v Avber. Pa spet dol in gor. Časa za postanke ni več. Sonce je zašlo, Kazelj pa še kar noče biti. Zadnji kilometri se vlečejo kot kurja čreva. Končno pripeljem v Kazlje. Ura je devet, potešen razsedlam bicikl in spijem še zadnji požirek cedevite.

Več slik najdete v galeriji.


Akcije

Information

3 responses

4 07 2006
Jernej

Čudovit potopis.

Včeraj je izgleda bil ravno pravi dan za kolesarjenje… ne prevroče, ne prehladno… ravno prav.

Žal je na V koncu Slovenije lilo kot iz škafa😦.

12 01 2007
CHU-MA

JA JA ,rAŠA J REJS ZAKON!!

…ŠE DWOBRU D JO NE POZNA PREVČ LJUDI IN IMAŠ TAM RES M I R !…LOH U MJRI KBLEJČKŠ S PUNCO AL PA UNIČŠ KŠNGA MIČKNGA..hihihihi

12 01 2007
krtek

KBLEJČKŠ😀

Leave a Reply

