Krvodajalska akcija

29 03 2006

Danes sem prvic daroval kri. Ja, vem. Sramota za medicinca, da sem rabil toliko casa, da sem prisel do tega.

Kri sem dal kar pri "sosedih", na Zavodu za transfuzijsko medicino, Šlajmerjeva 10. Notri imajo res lepo in moderno urejeno. Recepcija, čakalnica, 2 laboratorija, 2 ambulanti in odvzemna dvorana z cca 10 "fotelji", na kateremu krvavis iz ljubezni do socloveka.

Najprej gres v laboratorij, kjer te zbodejo v prst, dolocijo krvno skupino in izmerijo Hb. Potem gres v sosednjo sobo, kjer izpolnis vprasalnik, sestra pa ti izmeri krvni tlak. Potem gres se k zdravnici, ki te "pregleda", v stilu "Ste zdravi?" "Ja.." "Vredu, lahko greste."😉 Potem pa glavno dejanje. Obleces belo haljo (Jaz sem si jo narobe, mislim, da bi jo moral zavezati na hrbtu.) in vstopis v dvorano. Tam sta dve nasmejani sestri, ki te posedeta na stol, se digitalno podpiseta na tvojo odvzemno vrecko (Vsak stol ima svoj opticni citalec crtne kode, ki jo ima vsaka od sester.), ena te štihne v levo roko in kri ze tece v vrecko. Ena od sester potem ves cas odvzema sedi poleg tebe in se pogovarja s tabo (To se mi zdi zelo fajn…). Z "mojo" sva udarila debato o Kitajcih in kitajskih restavracijah (Nima jih rada. :-)). Ko se natece tvojih 450mL (traja kaksnih 5-10 minut), dobis kuponcek in gres na malico. Dobis jogurt, sendvic, francoski rogljicek, sadje in sok/caj + kavo. Vsakega v poljubnih kolicinah.

No, prva izkusnja je zelo fajn. Predvsem zato, ker nisem cutil nobene slabosti ali cesa podobnega, pa se patoloski kolokvij po odvzemu je sel zelo dobro.😀


Akcije

Information

8 responses

30 03 2006
Lilit

Fensi, ta transfuzijska postaja v Ljubljani😉
V Izoli ne obleces halje, samo copatke (je pa res, da so naenkrat samo 3 darovalci v sobi). In za malico dobis klobaso ali pa sendvic.
Obcasno celo vrnejo potne stroske.
Moski dajate po 450 ml? Se mi zdi kar dosti…

30 03 2006
krtek

Ja, norma (ena enota krvi) je 450 mL. Minimum je 400 ml, max pa 490 ml. Toliko pac, da napolnijo odvzemno vrecko. Mislim, da tu ni razlik med zenskami in moskimi, edino v okviru zgornjih vrednosti mogoce. Itak tega pol litra naj se ti ne bi poznalo, ce imas 50 kg.

2 04 2006
Lilit

Jaz sem skoraj sigurna, da mi niso nikoli vzeli vec kot 300 mL. Ampak ze dolgo nisem bila, tako da ne morem preverit.

8 04 2006
andper

Fino, da si tole spisal, ker se tudi sam že nekaj časa spravljam darovat, ampak vedno najdem kakšen izgovor. Zdej pa res moram it.😀

8 04 2006
Gaby

Jaz se tud spravljam ze par let. Ampak zadnja leta sem tako ali tako kar v eno noseca. No, malo pretiravam, pa vendar..🙂

2 12 2006
srdjan

pozdravljeni.glede količine krvi ki ti jo vzamejo bi rad komentiral.Odvisno je od tega ali si ženska ali moški,seveda tudi koliko tehtaš.tisti ki ima več kg,bo daroval malo več:) in pa seveda v katero krvno skupini spadaš.

2 12 2006
krtek

Večji odvzem sigurno bolje toleriraš, če tehtaš več. Predvsem pa je pomembna vazomotorična funkcija. Če si t.i. KVS slabič, lahko tudi pri 90 kg kolabiraš.

Krvna skupina pa tu ne igra nobene vloge, bi rekel?

5 03 2007
mortitia

jz bi tud sla konec tega meseca, ampak se bojim, da sem se vedno nekoliko slabokrvna…se pa ze dosti rekreiram, jem jogurte, sadje, zitarice, meso…morda bi morala razmisliti o kaksnih tabletah z Fe?kaksen pameten nasvet o izboljsanju kvalitete krvi s strani visjih letnikov:)?

Leave a Reply

